>Nggak Bisa Tahan Susu

>Amdan, anakku yang paling bungsu (yakin nih?) usianya baru 4 tahun November ini. Tapi kecakapannya tuh bagi aku lebih dari usianya. Bahkan aku pernah salah mengingat usianya dikarenakan ke’dewasaan’nya. Tetapi tetap saja dia sebagai anak2 umumnya yang polos.
Kemarin saat puasa semua orang yang bertemu dengan dia dan kali ungkapan ini dah jadi ‘ritual’ ketika bertemu. ‘Amdan puasa yah?’ trus dijawab, “nggak, gak bisa tahan susu”. Sampai saat ini kalo ingat itu aku kadang senyum-senyum sendiri. Dengan menjawab apa adanya, dia gak peduli akan pendapat orang terhadapnya. Nggak perlu Ja-im. Pokoknya nggak bisa kalo nggak minum susu titik.
Lain lagi seorang teman yang ‘bela-belain’ menjelaskan bahwa dia nggak puasa karena alasan kesehatan. Lagian, emang itu punya pengaruh buatku? Harusnya gak khan. Namanya juga itu ibadah, berarti urusan masing-masing orang, masing-masing pribadi, bener gak??!
Tapi lihat deh fenomena sekarang, semua pengen dikemas ‘cantik’ bahkan pribadi pun demikian, hanya untuk mendapat ‘pengakuan’ dari orang lain sebagai orang yang baik, soleh, dll, dsb. Kejujuran sekarang sudah jadi barang yang sulit ditemukan, harusnya mahal tuh.
Pernah mamie ngobrol sama seorang teman mengenai ‘kejujuran’. Katanya sih kalo mau belajar mengenai kejujuran itu kuncinya adalah jujur sama diri sendiri. How? Simple aja sih katanya, misalnya kalo rasa lapar timbul yah makan, kalo ngantuk yah tidur, coba lihat efek yang ditimbulkan jika kita gak jujur sama diri, sudah di’ingatin’ sama rasa lapar, masih aja cuek akhirnya sakit maag menyerang. Gila, efek gak jujur itu ternyata fatal yah! Gimana kalo gak jujur sama orang lain? Apa lagi sama si Boss? Waduh gak bisa ngebayangin. Mamie jadinya pengen seperti Amdan aja, gak harus ja-im, polos, jujur.. bener-bener … memang mamie masih harus banyak belajar… even dari Amdan.

2,631 thoughts on “>Nggak Bisa Tahan Susu

  1. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else getting identical RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanx!!

  2. Your style is really unique compared to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this page.

    1. Для моего нового рациона мне понадобились маслопрессы. Благодарен ‘Все соки’ за их широкий ассортимент. Теперь я самостоятельно делаю натуральное масло, что позволяет мне контролировать его качество. https://h-100.ru/collection/maslopressy – Маслопрессы – это идеальное решение для здорового питания.

    1. Наш сотрудник добился выдающихся результатов, и мы решили подарить ему цветы от “Цветов.ру”. Все были поражены красотой букета. Сервис предоставил широкий выбор, и заказ пришел вовремя. Советую! Вот ссылка https://ushtirlitsa.ru/essentuki/ – заказать букет с доставкой

    2. Искал доступный и качественный дегидратор, и ‘Все соки’ предложили именно то, что мне нужно. Их дегидраторы по отличной цене помогают мне в подготовке здоровых перекусов. https://blender-bs5.ru/collection/degidratory – Дегидратор цена от ‘Все соки’ оказалась идеальной для моих потребностей.

  3. An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who had been doing a little research on this. And he in fact bought me lunch simply because I found it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this matter here on your website.

    1. После недоразумения с подругой решил принести извинения с помощью яркого букета. “Цветов.ру” оказался моим надежным союзником – быстро, красиво, и главное, с душой. Цветы стали настоящим мостом к миру гармонии и понимания. Советую! Вот ссылка https://komprofit.ru/kaluga/ – магазин цветов

  4. I think what you postedwrotethink what you postedtypedbelieve what you postedwrotesaidthink what you postedwroteWhat you postedtyped was very logicala lot of sense. But, what about this?consider this, what if you were to write a killer headlinetitle?content?typed a catchier title? I ain’t saying your content isn’t good.ain’t saying your content isn’t gooddon’t want to tell you how to run your blog, but what if you added a titleheadlinetitle that grabbed people’s attention?maybe get people’s attention?want more? I mean %BLOG_TITLE% is a little plain. You ought to look at Yahoo’s home page and watch how they createwrite news headlines to get viewers interested. You might add a video or a pic or two to get readers interested about what you’ve written. Just my opinion, it could bring your postsblog a little livelier.

  5. Hello very nice site!! Guy .. Excellent .. Amazing .. I’ll bookmark your blog and take the feeds additionally…I am satisfied to search out so many helpful information right here within the post, we’d like work out extra strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

  6. Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

  7. Hello, I do think your site may be having internet browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Other than that, great website!

  8. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.